piątek, 17 kwietnia 2009

Komentarz do poprawki


Wczoraj w Rzepie ukazał się artykuł:
Młodzi Polacy są dziś bardziej tolerancyjni"
http://www.rp.pl/artykul/2,291769.html

Lektura niezwykle pouczająca i wymagająca, od samodzielnie myślących, niezwykłej siły woli. Jeśli bowiem wyniki badań komentuje Paweł Śpiewak, to wiadomo, że są one jak najbardziej poprawne politycznie.
Z artykułu, co prawda, nie dowiedziałam się, w jakim celu przeprowadza się takie badania i czy, np. są prowadzone sondaże w odwrotnym kierunku.
Trudno też mi na podstawie przekazanych informacji mieć pewność czy i jak sprawdzano narodowość osób ankietowanych, ale co tam, najważniejsze, że młodzi ludzie są już lepsi ode mnie.
Z takimi „naukowymi" badaniami nie warto jednak dyskutować, dziś wiem to już na pewno. Dowód? Proszę bardzo.

W ślad za artykułem ukazała się notka w blogach Rzeczpospolitej Igora Janke. Jakże miałabym jej nie przeczytać, przecież to tak jakbym czytała tekst kogoś z rodziny; napisał szef salonu, który publikuje mój blog. ;)

Treść notki jest krótka, więc nie będę jej tu cytować, podam tylko link
ttp://blog.rp.pl/janke/

i dodam, że do lektury zachęcił mnie również wielce obiecujący tytuł: Rozmawiajmy z Żydami na trudne tematy.

No i mam problem. Wpisałam komentarz, który, niestety, nie ujrzał światła dziennego pozostając na biurku redaktora. Oto jego kopia:

3. „Katarzyna Pisze: Twój komentarz trafił na biurko redaktora.
16/04/2009 o 08:17


To jakiś dyżurny temat?! Panie Igorze, on nie nadaje się już nawet na sezon ogórkowy.
Nie te czasy, mamy dostęp do wiedzy, nie tylko propagandy.
Polecam: "Kościół, Żydzi, Polska. Z księdzem profesorem Waldemarem Chrostowskim rozmawiają: Grzegorz Górny i Rafał Tichy".

Wielce pouczająca lektura, bo uczy odróżniać, między innymi, antysemityzm od antyżydowskości i antyjudaizmu, i antysyjonizmu.

Warto, bo może okazać się, że Żydzi, którzy tak skutecznie wmówili Europie i światu, iż tylko oni byli ofiarami nazizmu, będą musieli przepraszać i bezskutecznie tęsknić za Polską, w której przez wieki byli jak w swojej ojczyźnie. Kto drwa rąbie i koniecznie za jednym cięciem chce uzyskać zapałki, ten może zostać w ogóle bez drewna.

A szkoda by było, bo oprócz tego, co nas dzieli, np. sprzyjanie rewolucji i NKWD, wydawanie Polaków enkawudzistom, mamy o wiele więcej wspaniałych tematów niż temat antysemityzmu".

Ponieważ już mi się w przeszłości zdarzało, że komentarz ginął na biurku redaktorskim, przezornie skopiowałam ów wpis. Dzięki temu mogę dziś zacytować go i prosić o poprawki, jakie powinnam nanieść, by komentarz mógł zgodnie z tytułową zapowiedzią Igora Janke znaleźć się pod Jego notką.

Dumam i dumam, i nic nie mogę wymyślić, może kto mi pomoże; wskaże na błędy, dopowie, wygładzi i uściśli?
A może ja po prostu nie wiem, co tą są trudne tematy w rozmowach z Żydami?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz